Co To Jest Marketing Internetowy?

Marketing internetowy w dzisiejszych czasach jest jednym z podstawowych narzędzi docierania do klienta z naszym produktem lub usługą. To ogół działań bezpłatnych oraz płatnych wykorzystujących odpowiednie narzędzia, dzięki którym możemy poznać potrzeby naszego klienta i umieć na nie odpowiednio zareagować. Należy jednak pamiętać o tym, że marketing internetowy swoje podstawy zawdzięcza swojemu starszemu bratu – marketingowi tradycyjnemu. Zanim powstał internet i jego zastosowanie w codziennym życiu, to marketing tradycyjny odpowiadał za stworzenie strategii marketingowej której celem było pozyskanie klienta, a następnie sprzedaż bezpośrednia produktu czy usługi naszej firmy. Były to jednak kierunki obierane w stronę klientów masowych a nie indywidualnych. Dzięki internetowi jesteśmy w stanie spersonalizować nasze działania marketingowe ujęte w ogólnej strategii marketingowej naszej firmy do pojedynczego klienta. Dzięki temu odbiorca naszego produktu czy usługi czuje się wyjątkowy i będzie chętnie do nas wracał.
sebastianskorski.pl-co to jest marketing internetowy

Marketing Internetowy Jest Obecnie Najprostszym Sposobem Dotarcia Do Naszego Klienta

Nie potrzebujemy od początku swoich działań zatrudniać Specjalisty ds. Marketingu Internetowego ponieważ podstawy jest w stanie przyswoić każdy z nas. Dzięki temu wiemy w przyszłości w jaki sposób rozmawiać z firmą zew. o promocji naszego biznesu w internecie lub czego wymagać od osoby na stanowisku marketingowym. Najtrudniejsze w tym wszystkim to znalezienie czasu na edukację i realizację działań marketingowych. 

W internecie jest wiele poradników o tym, w jaki sposób wypromować swoją firmę. Większość z nich jest prawdziwa i sprawdzona, pozostałe jednak powinny zostać zaktualizowane o najnowsze trendy. Marketing internetowy wymaga od nas znajomości podstaw i aktualizacji ich w miarę na bieżąco . Jak w każdej dziedzinie naszego życia zawodowego ważne jest aby się doszkalać. Dzięki temu jesteśmy coraz lepsi w pracy, osiągamy lepsze wyniki i zauważamy poprawę na naszym koncie bankowym. E-marketing pomimo swojego krótkiego stażu zdążył już wypracować swoje narzędzia bez których codzienna praca w internecie jest trudna, np. Google Analytics, Search Console czy media społecznościowe – Facebook, Instagram, YouTube.

sebastianskorski.pl-bezplatne wtyczki i szablony do wordpressa-wordppress tutoriale i poradniki

Praca w marketingu internetowym jest trudna nie tylko ze względu na ilość narzędzi jakie warto byłoby znać. Podstawowy problem to mierzalność naszej pracy i jej wycena. Będąc malarzem ustalamy stawkę za godzinę pracy lub za pomalowany metr mieszkania. Od strony klienta łatwo jest się przygotować na bliżej określoną finalną kwotę. W marketingu internetowym nie jest to zawsze tak jasne. Osoba pisząca treść na stronę internetową posiada swoje widełki cenowe – osoba zajmująca się optymalizacją strony www już nie musi ich mieć. Może rozliczać się od ceny wykonania optymalizacji jednej podstrony lub konkretnego zakresu tej optymalizacji. Istnieją także działania które każdy z nas może wykonać bezpłatnie, np. przygotowanie wpisu na firmowego bloga.

Jakie Obszary Działań Są Ważne
w Marketingu Internetowym?

OPTYMALIZACJA + POZYCJONOWANIE STRONY WWW

Optymalizacja to nie tylko utworzenie odpowiednich znaczników title i meta description, w których powinno zawierać się nasze słowo kluczowe. Należy zwracać uwagę na odnośniki wew. i zew., opis obrazów czy video. Jeżeli prowadzisz firmowego bloga, warto jest aktualizować swoje treści.
Pozycjonowanie strony czy sklepu internetowego jako element marketingu internetowego nie będzie nigdy skuteczne jeżeli nie przeprowadzimy optymalizacji w odpowiedni sposób. Pozycjonowanie może odbywać się bezpłatnie lub płatnie. Umiejętnie wykonane pozycjonowanie organiczne pozwala nam znajdować się wysoko w wynikach wyszukiwania.

REKLAMY
GOOGLE ADS

Google Ads, czyli sieć reklamowa to płatny sposób aby zaprezentować swoje produkty i usługi potencjalnym klientom. Google Ads – dawniej Google Ad Words, pozwalają nam zwiększyć liczbę wejść na stronę, uzyskać więcej połączeń telefonicznych lub zwiększyć liczbę wizyt stacjonarnych. Podczas wykorzystania tej formy reklamy płacimy tylko za kliknięcie w naszą reklamę – nie za jej wyświetlenie.
Odpowiednio utworzona i skonfigurowana kampania reklamowa Google Ads pozwala skutecznie zwiększyć sprzedaż produktów i usług. Wiele osób nadal sądzi, że marketing internetowy to wyłącznie reklama Google Ads – wszystko jest uzależnione od branży w jakiej prowadzimy swój biznes oraz metod jakie stosuje nasza konkurencja do promocji.

PROWADZENIE SOCIAL MEDIA DOPASOWANYCH DO BRANŻY

Prowadź takie media społecznościowe, w jakich widzisz swoich klientów. Trzeba być tam gdzie oni aby lepiej ich poznać – ich potrzeby, preferencje lub oczekiwania względem produktu. Obecnie konto na Facebooku nie rozwiązuje całej sytuacji związanej z komunikacją. Instagram czy LinkedIn to równie silne kanały social media o które należy dbać. Poprzez każdy z nich mamy szansę w ciekawy sposób zainteresować ludzi swoim produktem.

VIDEO
MARKETING

Video marketing jest jednym z najlepszych narzędzi marketingu internetowego ostatnich lat. Tworzenie treści jest przeznaczone głównie pod kątem robotów wyszukiwarki, tworzenie video jest przeznaczone dla każdego z nas. Możliwości video są ogromne: od krótkiego filmu produktowego w sklepie internetowym, poprzez krótkie relacje na Instagramie, aż po prowadzenie vlogów na YouTube. Video marketing pozwala zwiększyć czas pobytu na naszej stronie, zaciekawić odbiorcę i spowodować u niego zakładaną przez nas reakcję.

ANALITYKA
INTERNETOWA

Kiedy mówimy o analityce internetowej to podstawowym skojarzeniem będzie narzędzie Google Analytics. Ta skarbnica danych pozwala nam poznać naszego użytkownika – jak do nas trafił, ile czasu spędził na stronie www lub dlaczego nie sfinalizował procesu zakupowego w sklepie internetowym. Kiedy nauczymy się odpowiednio interpretować nasze dane, ich wykorzystanie będzie cenniejsze niż kiedykolwiek. Systematyczne śledzenie naszych działań pozwala uniknąć ponownie pewnych błędów oraz wypracować nowe metody działania. Odpowiednia analiza naszej pracy w marketingu internetowym pozwoli nam być o krok przed naszą konkurencją i zdobyć nowych klientów.

CONTENT
MARKETING

Marketing treści jest od zawsze solidną podstawą do realizacji celów strategii marketingowej. Wyszukiwarka Google jest wyszukiwarką treści i o jakość treści dla użytkownika należy dbać aby pojawiać się wysoko w wynikach. Teoria wydaje się być prosta ale kiedy zabieramy się do praktyki, to wcale tak łatwo nie jest. Przygotowując content marketing warto korzystać z narzędzi które podpowiedzą nam, co wpisał użytkownik że trafił do nas na stronę. Forma dotarcia także jest ważna: wpis blogowy, artykuł poradnikowy, wywiad, recenzja lub opis produktu.

E-MAIL
MARKETING

Istnieją dwie teorie dotyczące e-mail marketingu: pierwsza, że jest on nadal skuteczny oraz druga, że jest on bezużyteczny. Argumenty posiadają obie strony swoich teorii jednak jedno jest pewne – nie możemy lekceważyć i umniejszać możliwości działań za pomocą e-mail marketingu. Realizując go systematycznie, interesująco oraz badając jego skuteczność mamy szansę na konwersję w postaci pozyskania nowego leada. Wysyłając wiadomości do obecnych subskrybentów możemy zachęcić ich do dzielenia się naszym artykułem czy video z innymi za pośrednictwem mediów społecznościowych. Zwiększamy dzięki temu ruch na naszej stronie internetowej.

MARKETING
SZEPTANY

Marketing szeptany inaczej nazywany buzz marketingiem, to impuls do wywołania dyskusji wokół naszego produktu lub marki. Zadaniem marketera jest stworzenie takiej sytuacji, po której odbiorcy sami będą o nas mówić. Najlepiej oczywiście aby mówili pozytywnie, np. poprzez pozytywne opinie przy zakupionym produkcie. Ważne jest aby śledzić kierunek w jakim zmierza marketing szeptany naszej marki i moderować go, by nie odwrócił się przeciwko nam.

INFLUENCER
MARKETING

Do realizacji influencer marketingu potrzebujemy nie tylko przygotowanego produktu ale również osoby, która potrafi wywierać wpływ a jednocześnie identyfikować się z tym, co jej zaoferowaliśmy. Nikt z nas nie zakupi produktu jeżeli nie jest do niego przekonany. Influencer marketing polega na promocji marki przy współpracy z influencerami – osobami które są w stanie wywierać wpływ na decyzje zakupowe swojej grupy odbiorców. Są liderami w swojej dziedzinie, ich reputacja w sieci jest wysoka tak samo jako zaufanie, którym są obdarowani w internecie przez swoich obserwatorów. Rekomendacja produktu przez influensera jest bardzo wiarygodna.

MARKETING
AUTOMATION

Automatyzacja marketingu pozwala przede wszystkim oszczędzić czas podczas pracy. Nie ważne czy chcesz pozyskać nowe leady czy odkurzyć stare kontakty, marketing automation pozwoli Ci utworzyć w pełni spersonalizowane oferty. Każdy z nas lubi czuć się wyjątkowy – niech Twoi klienci poczują tę wyjątkowość. Poznanie odpowiedzi na potrzeby swoich odbiorców to klucz do sukcesu własnego biznesu.

W Marketingu Internetowym
Masz Na Swojej Głowie
Wszystkie Działania Firmy
Związane Z Internetem
Sebastian Skórski-Specjalista ds. Marketingu Internetowego-Specjalista WordPress Lublin-logo avatar1

Zapraszam do kontaktu:
511 893 253